Anita Skudra, “Latvijas Piens” valdes priekšsēdētāja:
“Zīmola TRIKATA svaigais siers “Sniega bumbas” ir tas produkts, ar ko atveram arvien jaunas durvis uz dažādām eksporta valstīm. Šis produkts pievērš sadarbības partneru interesi par mums kā ražotāju. Vēl jo vairāk, “Sniega bumbas” ļauj sekmīgi konkurēt ar siera ražošanas lielvalstīm, jo produkts ir atšķirīgs un neredzēts.”
TRIKATA ‘’Sniega bumbas’’ ir svaigais siers, kas ražots no govs piena. Tā unikalitāte gan pašmāju, gan arī eksporta tirgos ir maigā struktūra un konsistence, kas nav salīdzināma ar citiem līdzīga tipa produktiem. ‘’Sniega bumbas’’ augstā kvalitāte un patīkamās garšas nianses tiek iegūtas pateicoties rūpīgi izstrādātai receptūrai un ražošanas tehnoloģijai, kas tikusi gadu gaitā noslīpēta un pielāgota patērētāju garšas izjūtām.
Produkts arī atbilst dažādām patērētāju gaumēm, jo tiek piedāvāti četri dažādi ‘’Sniega bumbu’’ veidi: ar ķiplokiem, ar tomātiem un baziliku, ar papriku un ‘’Sniega bumbas’’ amoliņš. Pielietošanas ziņā tas ir pielīdzināms tādiem svaigajiem sieriem kā feta, mocarella, un citiem pasaulē pazīstamiem svaigo sieru veidiem, kurus patērētāji iecienījuši kā sastāvdaļas, pievienojot gan uzkodām, gan arī svaigiem lapu salātiem.
“Mūsuprāt, TRIKATA ‘’Sniega bumbas’’ iemieso sevī visas tās produkta kvalitātes, kuras ne tikai novērtējam Latvijā, bet arī patērētāji VISĀ PASAULĒ- tās ražotas, izmantojot tikai dabīgas izejvielas, kas mūsdienu patērētājam kļūst arvien svarīgāk. Noteikti papildus vērtību ‘’Sniega Bumbām’’ rada tas, ka ražošanā ir pielikts ļoti daudz roku darba,” komentē Anita Skudra.
TRIKATA ‘’Sniega bumbas’’ pašreiz eksportējam uz Vāciju, Beļģiju, Arābu Emirātiem, Ungāriju un Āzijas valstīm.
Pašlaik notiek sarunas, lai TRIKATA ‘’Sniega bumbu’’ eksportēšana tiktu uzsākta uz Franciju, Lielbritāniju, Čehiju, Nīderlandi, Zviedriju, Argentīnu un Uzbekistānu.
Eksporta attīstīšanā nozīmīga ir dalība starptautiskās izstādēs, tāpēc arī šogad plānojam piedalīties sekojošās izstādes: SIAL Paris, SIAL China un Fancy Food Ņujorkā.
Jāmin, ka eksporta attīstība prasa ļoti mērķtiecīgu darbu produkta attīstībā. Jāsaglabā visas produkta kvalitātes, vienlaicīgi jānodrošina produkta piemērotība eksportam uz tālākiem reģioniem. Tā jau vairāk kā gadu uzņēmuma tehnologa vadībā strādājam pie šī produkta pielāgošanas tālākiem eksporta reģioniem- Āzija, Amerika, Tuvie Austrumi. Rezultātā izstrādāta recepte, kuras sastāvā ir tikai dabīgas izejvielas, tai pat laikā ievērojami pagarinot produkta derīguma termiņu, kas ir ļoti būtiski, ja vēlamies veikt eksportu uz tālākiem pasaules reģioniem.
Eksporta attīstībai pamatu rada sertifikācija
Latvijas Piens 2015. gada aprīlī saņēma Ķīnas pārtikas drošības pārvaldības sistēmas (HACCP) sertifikātus, kā arī 30.aprīlī Ķīnas Tautas Republikas Sertifikācijas un akreditācijas administrācija (CNCA) iekļāva uzņēmumu Latvijas Piens piena produktu importētāju sarakstā, kas ļāva nekavējoties uzsākt produktu importu uz Ķīnu.
2015. gada aprīlī Latvijas Piens saņēma arī starptautiski elitāro britu mazumtirdzniecības uzņēmumu asociācijas British Retail Consortium (BRC) Standarts for Food Safety standarta sertifikātu. Tas apliecina produkcijas kvalitāti, labas ražošanas un higiēnas praksi un uzrāda ražotāju kā uzticamu partneri tirdzniecības tīkliem un ir nozīmīgs visās pasaules valstīs.